הקמה וליווי של מוקד גיוס תרומות טלפוני
החלטתם להקים מערך גיוס תרומות טלפוני, ואתם שואלים את עצמכם איך עושים את זה נכון, מקצועי, חזק.
הגעתם למקום הנכון. אנחנו נלווה אתכם לאורך כל הדרך, מגיבוש התוכנית לביצוע, יעוץ מקצועי, ניתוח כלכלי של המהלך, בניית התשתית, בנית תורת המכירה, תסריטי שיחה, גיוס כח אדם, הכשרה, ליווי מנהלי המוקד, אימון שוטף ועוד…
שלבים בהקמת מערך הגיוס תרומות
הקמת המערך תתבצע במספר שלבים, כמפורט להלן:
- שלב א' – אבחון ראשוני.
- שלב ב' – בניית תשתית.
- שלב ג' – גיוס מנהל המחלקה (אם צריך לגייס מבחוץ).
- שלב ד' – גיוס עובדים.
- שלב ה' – הכשרת עובדים.
- שלב ו' – עבודה שוטפת.
שלב א' – אבחון ראשוני
בשלב זה תבצע חברת “לסגור ולחייך” למידה יסודית של פעילות העמותה. במהלך האבחון נבצע את הפעולות הבאות:
- ביקורים וסיורים במקומות בהם פועלת העמותה.
- קריאת חומרים ארגוניים ולמידת התחום הספציפי (תורמים, פעילות, התנגדויות וכו'..)
- שיחות עם עובדים ועם מנהלים רלוונטיים.
- מעבר על התוכנית העסקית, התוכנית הכלכלית.
המטרה היא לאסוף מידע, ולעבדו באופן שיאפשר תהליך אימון מותאם ספציפי לעולם התוכן שלכם.
במהלך שלב זה תתבצענה הפעולות הבאות:
שלב ב' – בניית תשתית
בשלב זה תיבנה תשתית לצורך הקמת המחלקה. בניית התשתית תכלול את התחומים הבאים:
- בניית הכשרה מלאה לעובדים שיגויסו – ההכשרה תכלול חוברת שמסבירה על פעילות העמותה ותורת מכירות מלאה לגיוס התרומות.
- בניית פרופיל נציגים, מנהלי צוותים ומנהל המחלקה – קבלת החלטה בנוגע לפרופיל הנציגים שיגויסו: גברים/נשים, ניסיון נדרש, מיומנויות דרושות וכד', וכן בנוגע לפרופיל מנהל המחלקה ומנהלי הצוותים.
- בניית שיטות תגמול ותמרוץ לצוות: המנהל, מנהלי הצוותים ואנשי המכירות (המגייסים).
- הכנת מאגרי מידע מפולחים והחלטה על קהלי יעד.
- בניית נוהלי עבודה ושיטות עבודה למחלקה.
- החלטה בנוגע למבנה המחלקה – אופן העבודה בין מנהל המחלקה, ראשי הצוותים ואנשי המכירות.
בניית תורת מכירות
המטרה היא לייצר את תורת המכירות של הארגון על כל מרכיביה.
תורת המכירות תכלול תיאור מלא של תהליך המכירה החל מרגע הפנייה הראשונית ועד לרגע גיוס התרומה.
וכולל תסריטי שיחה מדויקים ואפקטיביים, ומענה מוכן מראש לטיפול בהתנגדויות.
נפיק חוברת תאפשר בין היתר ליצור סטנדרט אחיד לאורך זמן, ולהכשיר עובדים חדשים ביעילות גבוהה יותר.
שלב ג' – גיוס מנהל המחלקה (אם צריך לגייס מנהל מחוץ למערכת)
בשלב זה יגויס מנהל המחלקה, ע"י חברת “לסגור ולחייך”. הגיוס יתבצע בהתאם לשלבים הבאים:
- פרסום מודעות דרושים בעיתונות ובאינטרנט.
- סינון קורות חיים.
- ביצוע ראיונות טלפוניים.
- ביצוע ראיונות עומק פרונטליים.
- ביצוע מבחנים שונים – במקרה הצורך.
- ביצוע ראיון סופי בעמותת לקבלה סופית של המנהל.
מנהל המחלקה שיגויס יהיה עובד חברת “לסגור ולחייך”, או עובד העמותה, בהתאם להחלטה שתתקבל בישיבה המסכמת ע"י העמותה וע"י חברת “לסגור ולחייך”.
שלב ד' – גיוס עובדים
בשלב זה יגויסו אנשי המכירות (המגייסים) לפרויקט (וכן מנהל צוות אחד במקרה הצורך).
המלצתנו היא לגייס חמישה עד שבעה אנשי מכירות בשלב הראשון, בכדי לבחון את שיטות העבודה, ולייעל אותן.
לאחר שהמערכת תעבוד בצורה טובה, נמשיך לגייס, בהתאם לצורך, עד להגעת המחלקה לגודלה האופטימלי.
הנציגים יגויסו ע"י מנהל המכירות, כאשר ייתכן ומנהל המכירות ייעזר במגייס נוסף שיסייע בביצוע הראיונות.
חברת “לסגור ולחייך” תסייע בבניית תהליך הגיוס, ובהדרכת המנהל והמגייס (במקרה הצורך) בנוגע לאופן ביצוע ראיונות העבודה.
בנוסף לכך תהיה מעורבת “לסגור ולחייך” בראיון הסופי של צוות הנציגים הראשון שיגויס, על מנת להבטיח את איכות כוח האדם המגויס. העובדים שיגויסו יועסקו באופן מלא ע"י העמותה, ולא יהיו עובדי חברת “לסגור ולחייך”.
אנו לא חברת השמה או כח אדם, את השירות הנ"ל אנו מעניקים כשירות בוטיק ללקוחותינו בלבד הנמצאים בתהליך אימון וליווי.
אנו עושים זאת עבורם מכיוון שנואשנו למצוא עבורם חברת השמה שיודעת לגייס אנשי מכירות וטלמרקטינג באופן ספציפי באופן איכותי ונדרשנו לתת לכך מענה.
תהליך הגיוס כולל: סיכום עם הלקוח על פרופיל העובד, הבנה של סביבת העבודה ואופי התפקיד והארגון, הכנת הלקוח לתהליך קבלה נכון של העובד (במידת הצורך) הפקה של מודעות דרושים באתרים המובילים, סינון קורות החיים, ראיון טלפוני או פרונטלי לפי הצורך, הפניית המועמד לראיון אצל הלקוח, ליווי תהליך קבלתו לעבודה, אימון אישי לעובד החדש.
הלקוח מפרסם מודעות דרושים במקומות נבחרים שנאמר לו, ומפנה אלינו את קורות החיים, מפה והלאה אנחנו עושים הכול, כשהלקוח רק שותף לראיון האחרון בו מחליטים לקבל או לא.
שלב ה' – הכשרת עובדים
לאחר גיוס העובדים יעברו העובדים הכשרה בת מספר שלושה שלבים:
- הכרת העמותה על פעילויותיה השונות.
- הכשרה בתחום המכירות.
- הכרת נוהלי העבודה ושיטות העבודה.
במהלך ההדרכה תועבר כל תורת המכירות באופן חוויתי, תוך הפעלת הקבוצה וביצוע סימולציות מכירה.
במהלך ההדרכה יועברו למשתתפים תכנים מגוונים וביניהם:
- פירמידת המכירה לגיוס תרומה – שלבי המכירה: פתיחה, איסוף אינפורמציה, הצגת הנושא וסגירה.
- כיצד ליצור רושם ראשוני מעולה על הלקוח.
- כיצד לתשאל את הלקוח בצורה יעילה ולהבין את מניעיו האמיתיים.
- כיצד להציג ללקוח את הרעיון להיפגש באופן אופטימלי.
- יצירת קירבה – כיצד ליצור עם הלקוח קשר טוב וחיובי.
- טיפול בהתנגדויות – לימוד המודל לטיפול בהתנגדויות והטכניקות המובילות בתחום.
- טכניקות סגירה – כיצד לסגור את התרומה בצורה יעילה ומהירה.
חשוב לציין כי הסוד בהדרכה מוצלחת מבחינתנו הוא התאמה מלאה של עולם התוכן שלנו לעולם התוכן שלכם, ולפיכך תוכן ההדרכה והכלים שימסרו לעובדים יהיו מתאימים במאת האחוזים עולם התוכן של העובדים.
שלב ו' – ליווי ליצירת הטמעה
על מנת להטמיע את החומר בצורה טובה חשוב ליצור המשכיות לתהליך, שבאה לידי ביטוי בתהליך הטמעה.
תהליך ההטמעה יכול להתבצע במספר צורות:
- ליווי אישי אחד על אחד לאנשי המוקד בתהליך חניכה ומשוב .
- יעוץ ליווי אישי למנהלים – בהתאם לצורך, זמינות ומתן מענה לדילמות בטלפון או במייל.
- מפגש פיזי במוקד אחת לשבוע העברה של חומר הדרכה, מעקב על תוצאות, מענה על דילמות שעלו, אימון מיומנויות.
עבודה שוטפת במהלך הליווי
במהלך העבודה השוטפת תהיה חברת “לסגור ולחייך” שותפה מלאה לעשייה ותפעל להשגת המטרות והיעדים.
בין היתר ובהתאם לצורך החברה תלווה את המערך החדש באופן הבא:
- תהליכי גיוס והשמה של עובדים.
- העברת מרכזי הערכה ו/או השתתפות בראיונות אישיים.
- טיפול בדילמות בניהול
- השתתפות או ניהול ישיבות בוקר.
- אימון וקידום מנהל המכירות / מנהל המוקד
- רתימת העובדים לעמידה ביעדים.
- עזרה בניהול והנעת העובדים.
- עזרה בשימור עובדים.
- אחריות על הידע המקצועי ואיכות המכירה.
- מתן משובים למנהלים והשתתפות בתהליכי חניכה ומשוב לעובדים.
חברת “לסגור ולחייך” רואה את עצמה כחלק אינטגרלי ממוקד הגיוס, ותעשה ככל שביכולתה לקדם את המערך,
ולהשיג תוצאות אופטימליות בתחום.
הליווי של חברת “לסגור ולחייך” יהיה בנוי מפגישה שבועית בת שעתיים או שלוש עפ"י צורך, ותמיכה טלפונית יומיומית בניהולה של הגב. נטלי סומך, ובנוסף פיקוח וליווי שיבוצע ע"י אבי עידן. במקרה הצורך תינתן תמיכה של גורמים מקצועיים נוספים מטעם “לסגור ולחייך” על מנת לתת ערכים מוספים בתחומים שונים.
משך הליווי
ההסכם בנינו יתחדש חודש בחודשו עפ"י הצורך.
אין התחייבות לפרק זמן של ליווי מצד העמותה מעבר לשלושה חודשי הקמה.
פרטים נוספים
לפרטים והרשמה השאירו פרטים ואנו ניצור איתכם קשר